Najlepšie parfémy pre babičku 2024: Recenzie a testovanie
Hovorí sa, že ženy sú ako dobré víno – s pribúdajúcim vekom ešte lepšie. Už dávno sa nechcú striekať parfémom len preto, aby zaujali ostatných. Chcú voňať pre svoj vlastný pocit sebavedomia a pohody, a vybrať si vôňu, ktorá bude dokonale ladiť s ich osobnosťou a životným štýlom.
V článku nájdete:
Najlepšie parfémy pre babičku: testovanie a recenzie
Dámy v rokoch majú rady zložitejšie a hlbšie vône, ktoré sa postupne rozvíjajú a majú rôzne vrstvy. Výborne sa teda pre nich hodia parfémy s bohatou kompozíciou kvetinových, drevitých a korenených tónov. Tých sú ale samozrejme tisíce. Aby sme vám výber uľahčili, zostavili sme pre vás náš rebríček.
Pri výbere vhodných parfémov sme sa sústredili na komplexnosť vône, dlhú výdrž, kvalitu ingrediencií a design flakónu. Samozrejme sme nezabudli prihliadnuť ani na užívateľské recenzie a spätnú väzbu od starších žien.
Recenzia Chanel No. 5
Žiadny zoznam parfémov pre staršie ženy by nebol úplný bez ultra klasického Chanel No. 5. Tento nadčasový a ikonický parfém bol prvýkrát uvedený na trh v roku 1921 – odvtedy si ho obľúbili elegantné a sofistikované ženy po celom svete.
S aldehydmi, ylang-ylang a citrusovými tónmi v hlave ponúkne povznášajúci začiatok. Potom zasychá v srdci z kosatca, ruže, jazmínu a koreňa kosatca. Nakoniec odhaľuje základ z cibetky, santalového dreva, pižma, vetiveru, dubového machu, ambry a pačuli.
Vôňa je pomerne dosť intenzívna, pre niektoré ženy dokonca príliš silná na to, aby ju nosili každý deň, ale perfektne sa hodí ku kostýmom a malým čiernym šatám. V spoločnosti vám teda hanbu rozhodne neurobí.
Klady
- klasická a nadčasová vôňa
- pre formálne príležitosti
- dlhá výdrž
- elegantný flakón
Zápory
- vyššia cena
- pre niekoho môže byť príliš intenzívna alebo staromódna
Recenzia Chanel No. 19
Z radu obľúbených Chanel parfumov nemôžeme vynechať ani Chanel No. 19., ktorý odkazuje na dátum narodenia Coco Chanel – teda na 19. augusta. Parfém bol uvedený na trh v roku 1970, keď mala Coco 87 rokov, rok predtým, než zomrela. Vytvoril ho Henri Robert, tvorca parfémov, ktorý stojí aj za ďalšími parfémami z domu Chanel.
Chanel No. 19 obsahuje vonné tóny galbana, neroli, bergamotu, jazmínu, ruže, konvalinky, kosatca, vetiveru, santalového dreva, kože a pižma. Práve spomínané galbanum a esencia kože na pižmovom základe môžu za to, že je vôňa veľmi ťažko klasifikovateľná. Niekomu pripadá ako kvetinová, iní ju označujú za cyprusovú.
Pýši sa nielen všestrannou využiteľnosťou, ale aj perfektnou výdržou – na pokožke vydrží skutočne po celý deň.
Klady
- čistá a svieža
- bez ťažkých sladkých podtónov
- veľmi dlhá výdrž
- kultový status
- elegantný flakón
- pre rôzne príležitosti
Zápory
- vysoká cena
- pre niekoho môže byť príliš intenzívna alebo staromódna
Recenzia Calvin Klein Eternity
Eternity je klasický kvetinový parfém, ktorý predstavuje všetko, čo znamená byť zrelou ženou v modernej dobe. Na trh bol uvedený v roku 1988 a odvtedy si drží čestné miesto v srdciach mnohých žien.
Parfém sa otvára zelenými tónmi, citrusmi a fréziou, vďaka čomu je príjemne osviežujúci. Potom je cítiť ruže, jazmín, konvalinka a rôzne kvetinové tóny, ktoré charakterizujú podstatu vône. V základe sa objavuje heliotrop, muškát a pačuli, ktoré sedia na koži po dlhé hodiny.
Vôňa je dostatočne univerzálna, takže sa hodí pre každú príležitosť.
Calvin Klein Eternity
Zistiť cenu
|
SKLADOM
29,30 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
33,10 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
67,00 €
|
Do obchodu |
Klady
- klasická a nadčasová vôňa
- nevtieravé mydlové a kvetinové tóny
- dlhá výdrž
- vhodná na rôzne príležitosti
- skvelá cena
Zápory
- nenašli sme
Recenzia Elizabeth Arden 5th Avenue
5th Avenue symbolizuje predovšetkým luxus a elegantný štýl. Vďaka svojej jemnej, ale napriek tomu príťažlivej vôni bude ideálnym doplnkom každej staršej dámy.
V bohatej vôni sa mieša limetka, orgován, ľalia, magnólia a mandarínka. Vskutku jeden z najsviežejších úvodov, aký sme kedy zažili. Potom na vás čaká kvetinové srdce zahŕňajúce ylang-ylang, jazmín, karafiát a ružu zmiešané s pikantnosťou muškátového orieška.
Základ je pižmový s tónmi kosatca, jantáru, vanilky, santalového dreva a klinčekov. Tieto akordy odhaľujú kontrastný charakter, vďaka ktorému je 5th Avenue ideálny pre ženy s niekoľkými osobnosťami.
Elizabeth Arden 5th Avenue
Zistiť cenu
|
SKLADOM
10,50 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
11,70 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
18,29 €
|
Do obchodu |
Klady
- elegantná a ženská vôňa
- dlhá výdrž
- skvelý pomer cena / kvalita
- pre každodenné nosenie aj formálne udalosti
Zápory
- pre niekoho môže byť príliš intenzívna
Recenzia Lancôme La Vie Est Belle
Parfém La Vie Est Belle bol na trh uvedený v roku 2012. Na prvý pohľad nás upútal nádherným flakónom so ženskou mašľou. Na ten druhý nás očaril kvetinovo-ovocnou vôňou.
Jednoduchá, ale bohatá kompozícia parfumu má silu okamžite vykúzliť úsmev na perách, získala si srdce mnohých žien a stala sa najpredávanejším parfémom značky. Hlavu tejto príťažlivej a zvodnej vône tvorí sladká hruška a čierne ríbezle, srdce hodvábny jazmín, kosatec a kvet pomarančovníka, základ sa skladá z exotického pačuli, vanilky, tonka fazule a lahodných orechov.
Lancome La Vie Est Belle
Zistiť cenu
|
SKLADOM
4,10 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
53,84 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
126,00 €
|
Do obchodu |
Klady
- sladká a svieža vôňa
- dlhá výdrž
- priaznivá cena
- praktický a skladný flakón
- široká dostupnosť
Zápory
- nenašli sme
Recenzia Sarah Jessica Parker Lovely
Lovely je púdrovo-kvetinová vôňa, ktorá je ideálna pre ženy stredného veku. Uvoľňuje pocit slobody, romantiky, a navyše vám umožní prejaviť svoju zmyselnú stránku.
Začína levanduľou, mandarínkou, bergamotom a ružovým drevom, ktoré dodávajú vôni pohotovú výraznosť. V srdci sú tóny orchidey a pačuli zmiešané s narcisom. Pižmový a drevitý základ zachováva ženský pôvab bez toho, aby bol príliš intenzívny.
Sama Sarah Jessica Parker, ktorá stojí za návrhom tejto nádhernej vône, povedala: „Chcela som vytvoriť vôňu, ktorá bude pre všetky ženy od 17 do 107 rokov.“ A my môžeme potvrdiť, že sa jej to skutočne podarilo.
Sarah Jessica Parker Lovely
Zistiť cenu
|
SKLADOM
9,90 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
11,29 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
11,90 €
|
Do obchodu |
Klady
- elegantná a ženská vôňa
- pre rôzne ročné obdobia
- na deň aj pre špeciálne udalosti
- veľmi priaznivá cena
Zápory
- na niektorých typoch pokožky kratšia výdrž
Recenzia Lancome Tresor
Napriek tomu, že je vôňa Tresor výrazná, nehrozí, že by vás z nej bolela hlava. Vo svojom srdci spája broskyňa, ananás, bergamot a kvetinové tóny, v hlave potom znie kosatec, jazmín, heliotrop a ruža. Základ odhaľuje krásne tóny marhule, broskyne, vanilky, pižma, jantáru a santalového dreva.
Jedná sa o rozpoznateľnú vôňu s dlhou výdržou, ktorá sa hodí na každodenné použitie. Je možné používať počas celého roka, nádherne ale vynikne v chladnom počasí.
Lancome Tresor
Zistiť cenu
|
SKLADOM
2,90 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
72,39 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
165,00 €
|
Do obchodu |
Klady
- klasická a nadčasová vôňa
- vydrží po celý deň
- flakón v tvare obrátenej pyramídy dodáva parfému luxusný vzhľad
- romantická vôňa pre každú sezónu
Zápory
- pre niekoho sa môže jednať o príliš sladkú vôňu
Recenzia Guerlain Shalimar
Parfém Shalimar, uvedený na trh dizajnérskym domom Guerlain v roku 1925, je rafinovaná a orientálna vôňa plná bohatých tónov kosatca, ruže a hrejivej vanilky. Doslova nám pripomína luxusnú izbu plnú farieb, zamatu a kožušín. Perfektne sa hodí na večerné nosenie a pre romantické dámy.
Na rozdiel od mnohých iných parfémov, z ktorých sa človeku zatočí hlava, Shalimar príjemne vonia po celý deň bez toho, aby vás alebo vaše okolie akokoľvek obťažoval. Nie je preto divu, že sme pri jeho testovaní dostali nespočet komplimentov. Zaujímavosťou je, že inšpiráciu pre jeho vznik čerpal Jacques Guerlain z lásky medzi indickým cisárom Šáhdžahánom a jeho manželkou Mumtaz Mahal.
Guerlain Shalimar
Zistiť cenu
|
SKLADOM
51,76 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
64,00 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
105,39 €
|
Do obchodu |
Klady
- jeden z najikonickejších parfémov všetkých čias
- vynikajúca výdrž (často viac ako 8 hodín)
- pre formálne i neformálne príležitosti
- luxusná a bohatá kompozícia
Zápory
- pre niekoho sa môže jednať o príliš sladkú vôňu
Recenzia Nina Ricci L'Air du Temps
Hľadáte čistú vôňu, z ktorej bude mať pocit ako by ste práve vkĺzli do čisto vypraných perín? Potom sa vám bude páčiť L'Air du Temps. Za jej vznikom stojí slávny parfumér Francis Fabron.
Vrchné tóny tvoria karafiát, aldehydy, ruže, neroli, brazílske ružové drevo, broskyňa a bergamot. Hneď potom ucítite klinčeky, gardéniu, jazmín, ylang-ylang, rozmarín a archideu. Na záver sa rozvinie kosatec, dubový mach, pižmo, santalové drevo, ambra a céder.
Vôňa sa výborne hodí na jarné a jesenné mesiace. Vyniesť ju možno ako do práce, tak na stretnutie s priateľmi či na pochôdzky mestom.
Nina Ricci L'Air du Temps
Zistiť cenu
|
SKLADOM
19,50 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
47,79 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
60,35 €
|
Do obchodu |
Klady
- ikonická vôňa
- krásny flakón
- dlhá výdrž
- vhodný od každodenného nosenia po formálne príležitosti
Zápory
- pre niekoho sa môže jednať o mydlovú vôňu
Recenzia Elizabeth Arden White Tea
Blue Grass od Elizabeth Arden je kvetinovo-drevitá vôňa, ktorá poteší všetkých, ktorým sa bežné kvetinové vône zdajú príliš „lepkavé“.
Na vaše zmysly zapôsobí najskôr talianska mandarínka, papraď, šalvia muškátová a svieže morské tóny, hneď potom vás upúta biely čaj jemné esencie bieleho irisu. A po niekoľkých hodinách si potom budete môcť vychutnať ambrette, ambru a fazuľu tonka.
Vôňu je možné nosiť predovšetkým od jari do jesene, hoci niekomu vyhovuje aj v zime. Nám sa najviac osvedčila na denné nosenie.
Elizabeth Arden White Tea
Zistiť cenu
|
SKLADOM
14,00 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
16,00 €
|
Do obchodu |
|
SKLADOM
29,79 €
|
Do obchodu |
Klady
- klasická a nadčasová vôňa
- na denné nosenie
- široká dostupnosť
Zápory
- slabšia výdrž
Autor článku
Dáša Veverková
Šéfredaktor & Obsahový špecialista
„Jsem Dáša – naivní snílek, který věří, že smyslem lidského života je pomáhat druhým. Vystudovala jsem obchodní akademii se zaměřením na právní činnost a několik let se pohybovala v sektoru služeb, díky tomu znám velmi dobře práva zákazníků i povinnosti prodejců. Od roku 2016 se věnuji online marketingu, konkrétně obsahové strategii a testování produktů. Mým cílem je publikovat články založené na vědeckých poznatcích, nezávislém průzkumu trhu a osobních zkušenostech.“